Elektromobiliai servise: daugiau jokio alyvos keitimo
Lyginant su įprastais vidaus degimo varikliais, elektromobiliams reikalinga kitokia techninė priežiūra, nes juose nėra uždegimo žvakių, išmetimo sistemos ar pavarų dėžės. Tai taupo laiką ir pinigus. Žinoma, reguliari techninė priežiūra vis tiek yra labai svarbi.
Jūs sužinosite:
- Kodėl elektromobiliai retai užsuka į servisą?
- Kuo elektromobilio priežiūra skiriasi nuo benzininio ar dyzelinio automobilio?
- Ką daryti siekiant sumažinti susidėvėjimą?
- Į ką turite atsižvelgti rinkdamiesi autoservisą?
Dėl skirtingos pavaros sistemos, elektromobiliams tiesiog nereikia daug dalių, kurias turi įprasti varikliai. Tai yra, pavyzdžiui, oro, degalų ir alyvos filtrai, variklio aušinimo sistema arba uždegimo žvakės, bei susidėvinčios dalys, pavyzdžiui, išmetimo sistema ar sankaba. Elektromobiliuose naudojami trifaziai sinchroniniai varikliai, kurie neturi besitrinančių ir susidėvinčių kontaktų, todėl jiems priežiūra praktiškai nereikalinga. Be to, elektromobiliams nereikalinga mechaninė pavarų dėžė. Kitaip tariant, mažiau komponentų reiškia mažesnes išlaidas techninei priežiūrai.
Mažiau komponentų, mažiau techninės priežiūros
Stabdžiai yra tarp komponentų, kuriems vis dar reikalinga reguliari techninė priežiūra. Tačiau elektromobiliai daug rečiau naudoja stabdžius, todėl jie ir keičiami rečiau. Taip yra, pavyzdžiui, dėl elektros energijos rekuperacijos. Automobiliui stabdant kinetinė energija verčiama elektrine energija ir yra rekuperuojama. Energijos rekuperacija taip pat veikia kaip stabdymas varikliu, todėl stabdžiai naudojami rečiau ir stabdžiai dėvisi mažiau lyginant su vidaus degimo automobiliu. Papildomai techninė priežiūra reikalinga vairavimo sistemai, oro kondicionieriui, ratlankiams ir padangoms. Bendroji patikra turi būti atliekama panašiais intervalais kaip ir automobiliui su vidaus degimo varikliu.
Nors nebereikia daugelio įprastų vidaus degimo varikliui reikalingų komponentų, elektromobilių techninės priežiūros sąraše įtrauktos įvairios specialios dalys. Viena jų yra akumuliatorius, kuris yra tikrinamas vizualiai: bendrosios techninės priežiūros metu tikrinamos įkrovimo jungtys ir laidai bei akumuliatoriaus būklė.
Akumuliatoriaus patikra prižiūrint elektromobilį
Daugelyje elektromobilių naudojami ličio jonų akumuliatoriai. Jeigu norite tinkamai prižiūrėti akumuliatorių, niekada nepalikite jo ilgesniam laikui neįkrauto, kai įkrovos lygis yra mažesnis nei 20 proc. (vidinė nuoroda į straipsnį: Elektroauto richtig laden) . Panašiai kaip ir išmaniesiems telefonams, kuriuose taip pat naudojami ličio jonų akumuliatoriai, akumuliatoriaus įkrovimo būdas gali prailginti elektromobilio akumuliatoriaus tarnavimo laiką. Rekomenduojama Įkrovimui naudoti kintamąją srovę, pavyzdžiui, įkroviklį įjungiant į įprastą elektros lizdą, o ne nuolatinę srovę, elektromobilį įkraunant greito įkrovimo stotelėse. Kadangi baterija yra pati brangiausia automobilio dalis, ją tinkamai prižiūrėti visada apsimoka.
Elektromobilių savininkai taip pat turi stebėti kitą susidėvinčią dalį: padangas. Elektromobilių yra sukuriamas daug didesnis sukimo momentas nei daugelio įprastų automobilių. Tačiau, dėl dažno didesnio pagreičio, labiau dyla padangos. Štai todėl lėtas greičio didinimas atsiperka. Padangas įsigykite ir prižiūrėkite atsižvelgdami į specialius elektromobilių reikalavimus.
35 proc. mažesnės techninės priežiūros išlaidos turint elektromobilį
Nors elektromobiliams kaip ir įprastiems automobiliams su vidaus degimo varikliais reikalinga reguliari patikra, techninės priežiūros ir remonto kainos elektromobiliams yra apie 35 proc. mažesnės lyginant su automobiliu, kuriame sumontuotas vidaus degimo variklis. Tai nustatė Vokietijos Automobilių pramonės institutas (IFA). Bendros Automobilių pramonės instituto ir DEKRA vykdytos studijos metu nustatyta,kad jau 2020 m. bendros elektromobilio eksploatavimo išlaidos, įskaitant įsigijimo kainą, elektrą, periodinę techninę priežiūrą ir remontą, bus 3,2 proc. mažesnės lyginant su automobiliu, kuriame sumontuotas vidaus degimo variklis. Studijoje nebuvo atsižvelgiama į ekologinį bonusą ir nemokamo įkrovimo galimybę.
Kai reikia elektromobiliui atlikti patikrą, galite rinktis praktiškai bet kurį autoservisą, galintį atlikti patikrą pagal gamintojo specifikacijas. Tačiau darbus su aukštos įtampos sistema gali atlikti tik tinkamus mokymus baigę darbuotojai ir autoservisai, turintys tinkamą įrangą. Prieš pradėdamas darbą su automobiliu mechanikas turi patikrinti, ar aukštos įtampos sistema buvo tinkamai išjungta, kad darbų atlikimo metu nekiltų jokių problemų. Pagrindinė taisyklė: jeigu pasirinksite tinkamą kvalifikaciją turintį autoservisą, galite būti tikri, kad atitiks visi būtini kriterijai.